DİYARBAKIR - Demokrat Eğitimciler Sendikası (DES) Genel Başkanı Gürkan Avcı, “Okullarımızda öğretilen İslam`la sokaktaki İslam çelişkisi ortadan kalkmadığı müddetçe çocuklarımız, bizlerin bu ikiyüzlü hali karşısında ciddi psikolojik ve duygusal sorunlar yaşayacak, dini sorgulayacak ve dinden soğuyacaktır.” dedi.
Din eğitiminde niceliğin değil artık niteliğin öne çıkması gerektiğini Avcı, sendikanın düşünce kuruluşu ve Ar-Ge birimi olan DESAM’ın geleneksel aylık buluşmasında “Türkiye’de Din Eğitimi Politikalarının Eleştirisi” adlı yuvarlak masa toplantısında konuştu.
“Din eğitiminde ne öğrettiğinizin yanında ne kadar iyi öğrettiğinizde çok önemli”
Din eğitiminde ne öğrettiğinizin yanında ne kadar iyi öğrettiğinizin de çok önemli olduğunu belirten Avcı, “Bizim eğitim sistemimizde belli dini disiplinlere yönelik yetkinliklerin yanında; analitik ve eleştirel düşünme, yaratıcılık, yenilikçilik, iletişim ve bilimsel düşünme gibi beceriler, din eğitimi sistemimizin kazandırması gereken özellikler olarak ortaya çıkmaktadır." İfadelerini kullandı.
“Türkiye’de ezberci, şekilci, dogmatik ve sınavcı bir din eğitimi anlayışı var”
İslam ülkelerinde daha fazla olmak üzere Türkiye’de de ezberci, şekilci, dogmatik ve sınavcı bir din eğitimi anlayışı bulunduğunu söyleyen Gürkan Avcı, konuşmasında, “İslam dünyasının kahir ekseriyetine baktığımızda görüyoruz ki topluma dayatılan din anlayışı ortaçağdır. Gençlere öğretilen din dogmatizmdir. Zalim, hırsız yöneticilere karşı kulluktur. Çocuklara ve kadınlara enjekte edilen din anlayışı baskılanmış akıldır, derin bir hurafedir. İnsanın, hakkın ve hakikatin iktidarına değil sömürücü işbirlikçilerin iktidarının bekasına hizmet eden hastalıklı bir din eğitimidir.” ifadelerine yer verdi.
"Müslüman toplum, demokrasi havucuyla karanlık bir ortaçağa götürülmek isteniyor"
‘Radikal, siyasal, ılımlı İslam’ gibi prensipler üzerinden İslam dünyasının bugün can çekiştiğini söyleyen Avcı, “Tek bilginin ve tek doğrunun kendilerinde olduğuna inanan 57 Müslüman ülke, yüzlerce mezhep, binlerce akım ve tarikat arasında ortak bir payda oluşturulamamıştır. Birçok İslam ülkesinde toplum, demokrasi havucuyla karanlık bir ortaçağa götürülmek istenmektedir.” dedi.
“Okullarda öğretilen İslam`la sokaktaki İslam arasında çelişki var”
Okullarda öğretilen İslam`la sokaktaki İslam çelişkisinin ortadan kalkmadığı müddetçe çocukların, bu ikiyüzlü hal karşısında ciddi psikolojik ve duygusal sorunlar yaşayacaklarını, dini sorgulayacağını ve dinden soğuyacaklarını kaydeden Avcı, “Çocuklarımızın zihin dünyasında büyük hayal kırıklığına, onulmaz yaraların oluşmasına sebebiyet vermemek için hakkın, hakikatin, adaletin, eşitliğin, sevginin, saygının, şefkatin, merhametin, insana değer vermenin, insan onurunun, kadın ve kız çocuklarına en saygın ve çağdaş hakları veren hakiki İslam`ın bireysel ve toplumsal pedagojik yapısını hayatımıza aktaracak bir din eğitimi anlayışının hakim kılınması gerekiyor.” ifadelerine yer verdi.
“Din, milletimizin kimliğini oluşturan ortak değerler manzumesidir.”
Konuya ilişkin önerilerini paylaşan Avcı, “Günlük siyasi tavır ve tutumların üzerinde milletimizin birliğini ve beraberliğini temsil eden din eğitimi politikalarının, her türlü günlük siyasetin üstünde olacak böylesi vizyonel bir zemine kavuşması gerekmektedir.”şeklinde konuşarak sözlerini noktaladı.
(Zeki Aras - İLKHA)