DİYARBAKIR - Diyarbakır Büyükşehir Belediyesi tarafından yapılan Mardin-Şanlıurfa bağlantı yolu açılışının üzerinden yaklaşık 3,5 ay geçti. Mardin-Batman istikametinden gelen araçların şehir merkezine yoğun trafiğe girmemesi için 28 milyon 500 bin liraya yapılan çevre yolunda kavşak yok.
Kamışlı bulvarına girmek isteyen araçlar ya 100 metre aşağıdaki Özdemir köyü girişindeki küçük ve kontrolsüz dönemeci kullanmak zorunda ya da 1,5 km aşağıda (gidiş-geliş 3 km) tabelaların gösterdiği ışıksız, kavşaktan ‘U’ dönüşü yapmak zorunda kalıyor.
Kamışlı bulvarına girmek isteyen şoförler adeta kazalara davetiye çıkarıyor. Daha önce birçok defa büyük kazaların olduğunu belirten Özdemir köyü sakinleri, birçok insanın bu kazalardan zarar gördüğünü belirtiler.
Çarıklı köyünde çalışan Gökhan Pamukçu, otogar istikametine gittiğini ancak Kamışlı bulvarına girmek için kavşak olmamasında dolayı 100 metre aşağıdaki köy yolunu kullanmak zorunda kaldıklarını belirterek bunun da hızlı akan trafikte tehlikeye sebep verdiğini ifade etti. Pamukçu, aynı sıkıntının otogar istikametinden gelen araçların yolun karşı istikametine geçmesinde de yaşandığını ifade etti.
Çınar’a bağlı Altınakar köyünde öğretmenlik yapan Şeyhmus Boz da, işi icabı bu güzergahı sürekli kullanmak zorunda kaldıklarını belirtti. Kamışlı bulvarına girecek kavşak olmamasından dolayı hızlı akan trafik arasından Özdemir köyüne girişi sağlayan dönemeci kullanmak zorunda kaldıklarını, bunun da kazalara davetiye çıkardığının altını çizdi.A
bdülcebbar Orpak Batman’dan, Siverek istikametine gittiğini Kamışlı bulvarına girecek kavşak olmamasından dolayı 100 metre aşağıda bulunan dönemeci kullanmak zorunda olduklarını bunun da trafiği tehlikeye soktuğunu belirterek kavşak yapılması gerektiğini belirtti.
Özdemir köyü sakinlerinden Fesih Özcan, Kamışlı bulvarının faaliyete girmesi ile beraber bu güzergâhı kullanmak isteyen araçların köye girişi sağlayan dönemeci kullanmak zorunda kaldıklarını belirtti. Bu tehlikeli yol yüzünden birkaç kez büyük kazaların meydana geldiğini belirten Özcan, bu sorunun bir an önce çözülmesi gerektiğini ifade etti
Ağır tonajlı araçların bu küçük dönemeci kullanamamasından dolayı 1,5 kilometre aşağıda bulunan kontrolsüz kavşağı kullanmak zorunda kalıyor. Kavşakta herhangi bir ışıklı kontrolün olmaması da kazalara davetiye çıkarıyor. (Vedat Aydın - İLKHA)