17 ve 25 Aralık`ta hedeflerden biri seçilen TCDD`ye yönelik operasyonun düzmece olduğu ortaya çıktı.
Basına sızdırılan fezlekede henüz ortada olmayan bir ihalede yolsuzluk yapıldığı iddia edilmişti. Sabah`tan Abdurrahman Şimşek`in haberine göre; TCDD Genel Müdürü Süleyman Karaman`ın hazırlattığı `Yalanlar ve Gerçekler` adlı broşürde konunun detayları ortaya çıktı.
TCDD, Erzincan- Diyarbakır- Mardin demiryolu ihalesi konusunda alınmış herhangi bir karar olmadığını, hattın güzergâhının dahi belli olmadığını açıkladı.
TCDD, İzmir Limanı`ndaki vinç konusunda ise şu bilgileri paylaştı: "İhale açık ihale yöntemiyle gerçekleştirildi. Süreç Kamu İhale Kurumu ve idari yargı tarafından incelendi."
SORUŞTURMA İFTİRASI
İhalelerin 5-10 firma arasında dağıtıldığı iddialarına da TCDD açıklamasında yer verildi: "Son 10 yılda, binlerce farklı işte binlerce firmayla çalıştık. Dolayısıyla bu iddialar gerçek dışıdır." Van Gölü`ne feribot yapımı ihalesinin teklifler uygun görülmediği için iptal edildiğini belirten TCDD, Kamu İhale Kurumu`nun da kararı uyguladığını vurguladı. İsteklinin mahkemeye başvurduğu belirtilen açıklamada, şöyle denildi: "Mahkeme TCDD`nin ve KİK`in iptal ettiği ihaleyi geçerli saydı.
Bu süreç 2007-2010 yılları arasında oldu. Özetle ihaleyi kimin kazandığına mahkeme karar verdi. TCDD zorunlu olarak mahkeme kararını uyguladı." TCDD Vakfı`nın 1 milyon lira bağış aldığı iddiaları da paralel yapının yalanı çıktı.
Kurum`un Genelkurmay Başkanlığı ile işbirliği içinde Polatlı`da "Sakarya Meydan Savaşı Panoraması ve Müzesi" yapımını gerçekleştirdiği ifade edildi.
SİMİT DE YOK SARAY DA YOK
Marmaray`ın istasyonlarındaki Simit Sarayı ile ilgili iddialara da yanıt veren TCDD, "2.500 kiracımız var. Buranın nasıl kiraya verileceğinin yöntemi ve yasal zemini belli... Yenikapı ve Kazlıçeşme istasyonlarına büfe/cafe ihalesine herkese açık olarak çıkıldı. İstekli olmadığından ihale iptal edildi.
Ortada simit de saray da yok" dedi. Açıklamada, Ankara- Sivas demiryolu projesinde 5.2 milyon TL`lik zarar iddiasının doğru olmadığı hatta yüklenicinin yaklaşık bedelden yüzde 36 tenzilatla işi bitirdiği belirtildi.
Kurum, Yüksek Hızlı Tren`in de emsal ülkelere göre daha az maliyetle inşa edildiği bilgisine açıklamasında yer verdi.
Sabah