Yıllardır muhafazakar çevrelerin vazgeçemediği marka olarak bilinen Ülker, bir dünya markası olmak için reklam politikasını değiştirmiş, Cumhuriyet`in spor ekine de sponsor olmuştu. Şimdi de Bilim Teknoloji ekine sponsor oldu.
 
Ülker`in geleneksel tüketici kesimine hitap etmeyen İslam ve müslümanlara düşmanca yayın politikalarıyla bilinen Cumhuriyet gazetesi gibi bir mecraya tam sayfa ilan vermesi, bu yeni imajını pekiştirmek için atılmış bir adım olarak değerlendiriliyor..
 
NASIL OLSA İSLAMCILAR GÖRMEZ

Muhafazakar kesimin takip etmediği Cumhuriyet Gazetesi`nin `bilim` ekine verilen sponsorluk desteği, televizyonlarda yayınlanan `gizli reklam` uygulamasını çağrıştırıyor. Ana gazeteye reklam vermek yerine, bilim ekine sponsor olan Ülker`in Çokokrem markası, bu yolla `Biz İslami değiliz` mesajını da veriyor. Ülker markasının sadık tüketici kesimi ise, özellikle dini değerler konusundaki yayınları nedeniyle Cumhuriyet Gazetesi`ne mesafeli. Reklamın, az tirajlı Cumhuriyet Gazetesi`nin bilim ekine verilmesi ise, hem muhafazakar kesimin dikkatini çekmeyecek olması, hem de mesaj verilmek istendiği kesime ulaşacağı için en etkili yol olarak dikkat çekiyor.
 
ÜLKER STRATEJİ DEĞİŞTİRDİ

Ülker, daha önceki yıllarda `İslami` olarak bilinen medya organlarındaki programlara sponsor oluyordu. Ayrıca, reklam pastasından da en büyük payı bu kesim alıyordu. Ancak, bir süre önce reklam stratejisini değiştiren Ülker, artık sponsorluk faaliyetlerini farklı alanlara kaydırdı. Ülker`in bu stratejisi, `askeri kantinlere giremeyen muhafazakar marka` imajını yıkmak için henüz yeterli olmadı. Diğer yandan, markanın sadık kullanıcıları da Ülker konusundaki sadakatini kararlı bir biçimde sürdürmeye devam ediyor.