HABER MRK - Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK) Başkanlığı 2012 yılı “Radyo ve Televizyon Kurum İstatistikleri” verilerini açıkladı. Buna göre, faal olan radyo ve televizyon kurumu sayısı 2012 yılında bin 166 oldu.

 

Bu yayınların yüzde 86,5‘ini karasal, yüzde 13,5’i ise sadece uydu, kablolu veya internet üzerinden yayın yapan kurumlar oluşturdu.

 

Karasal ortamda yayın yapan kurumların yüzde 79,6’sı radyo yayıncılığı yaptı. Bu yayın kurumlarının yüzde 10,8’i televizyon yayıncılığı, yüzde 9,6’sı radyo ve televizyon yayıncılığı yaptı.

 

Yerel yayın kurumları, karasal ortamda yayın yapan kurumların yüzde 87,2’sini oluşturdu. Karasal ortamda yayın yapan kurumların yüzde 8,2’sini bölgesel yayın yapan kurumlar, yüzde 4,6’sını ulusal yayın yapan kurumlar oluşturdu.

 

Toplam istihdamın yüzde 59,4’ünü karasal ortamda ulusal yayın yapan kurumlar oluşturdu. Radyo ve televizyon kurumlarında 2012 yılında çalışanların yüzde 21,1’i yerel yayın yapan kurumlarda, yüzde 5,6’sı bölgesel yayın yapan kurumlarda çalıştı. Sadece uydu, kablolu veya internet üzerinden yayın yapan kurumların toplam istihdamdaki payı ise yüzde 13,9 oldu.

 

Programcılık ve yayıncılık faaliyetlerinde, toplam istihdamın yüzde 84,8’i televizyon programcılığı ve yayın faaliyetlerinde yer aldı.

 

Toplam katma değerin yüzde 93,4’ünü karasal ortamda ulusal yayın yapan kurumlar oluşturdu. Radyo ve televizyon kurumlarında toplam katma değerin yüzde 1,7’sini karasal ortamda bölgesel yayın yapan kurumlar, yüzde 2,2’sini karasal ortamda yerel yayın yapan kurumlar oluşturdu. Katma değerin yüzde 2,7’si ise sadece uydu, kablolu veya internet üzerinden yayın yapan kurumlar tarafından yaratıldı.

 

Programcılık ve yayıncılık faaliyetlerinde, toplam katma değerin yüzde 97,2’si televizyon programcılığı ve yayın faaliyetlerinde yaratıldı.

 

Karasal ortamda yayın yapan kurumların 2012 yılı yayın süresi 9 milyon 391 bin 352 saat oldu. Toplam yayın saatinin yüzde 72,4’ünü radyo yayıncılığı, yüzde 18,2’sini radyo ve televizyon yayıncılığı, yüzde 9,4’ünü televizyon yayıncılığı oluşturdu.

 

Toplam yayın süresinin yüzde 97,1’inde yerli yapım programlar yayınlandı. Yerli yapım programların toplam yayınlanma süresinin yüzde 72,7’si radyoda, yüzde 9,2‘si televizyonda gerçekleşti. Yabancı yapım programlarda ise yüzde 63,9’u radyoda, yüzde 14,8’i televizyonda gerçekleşti.

 

Müzik yayınları toplam yayın saatinin yüzde 60,5’ini oluşturdu. Müzik yayınlarının yüzde 82,9’u radyoda gerçekleşti. Yayın saatlerine göre ikinci sırada yüzde 8,9 ile reklamlar, üçüncü sırada ise yüzde 6,9 ile haberler yer aldı.  (İLKHA)