BATMAN - Batman İl Sağlık Müdürü Dr. İhsan Bodakçi, 112 Acil Komuta Kontrol Merkezinin 2013 yılındaki faaliyetleriyle ilgili  bilgiler verdi. Bodakçi, 112 Acil Komuta Kontrol Merkezinin en büyük sıkıntısının gereksiz yere yapılan aramalar olduğunu belirtti.

 

Bir günde 112 Acil Komuta Kontrol Merkezine günde 3 bin 500, bir ayda 120 bin ve bir yılda ise bir milyon 165 bin civarında çağrı geldiğini ve bunların sadece yüzde  3’ünün hizmet görüşmesi olduğunu belirten Bodakçi, yüzde 98’inin de gereksiz aramaların olduğunu söyledi.

 

Gelen asılsız çağrıların kendilerini olumsuz etkilediğini ifade eden Bodakçi, "Bazen o kadar fazla asılsız çağrı geliyor ki gerçekte ihtiyacı olup da bizi aradığı halde ulaşamayan insanlar oluyor. Özellikle vatandaşın bu konuda bilinçli olması gerekiyor. İnsanlar bir gün 112'nin kendilerine de lazım olacağını düşünebilmelidir. Bir de bizim personelin moral motivasyonunu bozucu sapık aramalarda oluyor." dedi.

 

Bodakçi, en büyük sıkıntılarının 112 hatlarının gereksiz yere meşgul edilmesi olduğuna dikkat çekti. Bodakçi, çalışma ve personel hakkında da bilgi vererek, “Batman merkez ve ilçelerde günde ortalama 75-80 tane acil vaka taşıyoruz, hastanelerimize. Batman ve ilçelerinde 112 acil istasyonlarında çalışan yaklaşık 229 tane personelimiz var. Bunlardan 16 tanesi doktor, 136 tanesi ATT, 16 tanesi teknisyen ve 40 tanesi de şoförlerden olmak üzere toplam 229 tane personel çalışıyor. Batman’da 8, ilçelerimizde 6 olmak üzere toplam 14 tane 112 istasyonumuz var. Bu istasyonlarda 15 civarında personel çalışıyor ve 5’er gün arayla nöbet tutuluyor. Komutada da sürekli 2 tane doktor nöbet tutuyor ve 5 tane operatörümüz bulunmaktadır. Bazı hastalarımızı da ambulans helikopterleriyle başka illere sevk edebiliyoruz.” ifadelerini kullandı.(M.Fatih Akgül-İLKHA)