BATMAN - Maliye Bakanı Mehmet Şimşek saat: 12.00`de TPAO Kristal Park`ta Kantar Köprüsü ile ilgili basın toplantısı düzenledi. Basın toplantısına Batman Valisi Ahmet Turhan, Batman AK Parti Milletvekili Ziver Özdemir, il başkanı Murat Güneştekin, Özel İdare Genel Sekreteri Yusuf Karatoprak ve il özel idare teknik personeli katıldı.

Basın toplantısında ilk sözü alan Bakan Şimşek, seçimlerden hemen sonra 50 yıllık bir rüya olan Kantar Köprüsü`nün hayata geçirilmesi için gerekli yardımları yaptıklarını söyledi. Seçim öncesinde o yörenin muhtarları ve ileri gelenleri ile bir araya geldiklerini ve orayla ilgili çok yoğun bir talep olduğunu ve seçimden önce köprünün yapılacağına dair güzel bir vaat beklediklerini ancak kendilerinin bir vaatte bulunmadıklarını belirterek, " Seçim öncesinde popülist bir yaklaşım olurdu. Biz gideriz çalışırız. Bu bir güvenlik yolu Milli Savunma Bakanlığımızla konuşuruz. Milli Savunma Bakanlığımız bu projeyi öncelikli bir proje olarak değerlendiriyorsa yani o anlamda yani o anlamda rasyonalitesi varsa biz elimizden geleni yaparız dedik. Ve nitekim gerek buradaki yetkililerle gerekse Ankara`daki yetkililerle yaptığımız değerlendirmelerde hakikaten bunu hem güvenlik açısından hem de vatandaşlarımızın hayatını kolaylaştırması açısından çok önemli çok kritik bir proje olduğuna dair genel bir kanata vardık. Bu çerçevede biz de bu projeyi destekleme ve hayata geçirme kararını aldık." şeklinde konuştu.

Kantar Köprüsü 4 Farklı Güzergâh Arasında Seçildi
Daha sonra il özel idare elemanları harita üzerinde köprü ile ilgili teknik bilgi verdiler. Maliyetlendirme çalışmalarının Batman İl Özel İdaresi tarafından devam ettiği belirtilen açıklamada, köprünün Gercüş`ün Kantar Köyü ile Çayüstü (Béda) Köyü`nün Salkımlı (Zerakıyé) Mezrası arasında yapılacağını ve köprünün 480 metre uzunluğunda 13 ayak üzerine yapılacağını ve her ayak arasının 40 metre olarak ayak yükseklileri 12-50 metre arasında viyadük şeklinde ve devlet yolu standardında yapılacağı ifade edildi.

Daha sonra tekrar söz alan Bakan Şimşek, köprünün yeri konusunda 4 farklı güzergah olduğunu ve bunların değerlendirildiğini belirterek, "Valimiz ve milletvekilimiz Özdemir, o yörenin kanaat önderleri ve muhtarlarıyla toplantı yaptıklarını ve o toplantıda tercihlerini yazılı olarak belirlemelerini istediklerini ve bu tercihler sonunda yer tespiti yapıldı." dedi.

Karayollarının 1993 yılında bu köprüyü projelendirdiğini ve kendilerinin de istişare ve mahalli demokratik düzen sonucunda yine aynı yere karar verildiğini kaydetti.

Kantar Alternatif Yol Değildir
Bakan Şimşek, Kantar Köprüsü ve yolunun Hasankeyf-Gercüş karayoluna alternatif olmayacağını ve Batman-Mardin ana güzergâhın yine Hasankeyf-Gercüş üzerinde ve A2 standardında yapılacağını ve halen çalışmaların devam ettiğin belirterek, "Kantar yolu ise güvenlik yolu kapsamında olduğundan köy yolu olarak 6-8 metre genişliğinde yapılması gerekiyor. Biz bunu 8 metre olarak yapacağız. Bu köprü ve yolla 60-80 km`lik yolun 15 km`ye düşecek" ifadelerini kullandı.

Sorulan sorular üzerine köprü ve yolun Maliyetlendirme çalışmalarının Batman İl Özel İdaresi tarafından devam ettiğini tekrarlayan Bakan Şimşek, çalışmaların 600 günde bitirilmesinin hedeflendiğini söyledi.
Veysi Demir, M.Sait Çelik-İLKHA