2018'den bu yana 35 milyonu aşkın başvuru yapılan ve vatandaşların dilekçe ve bilgi edinme haklarını kullanmak istediklerinde akıllarına ilk gelen CİMER platformu, 2024'te de yoğun ilgi gördü.

Vatandaşların dilekçe ve bilgi edinme haklarının kullanımını kolaylaştırmasının yanı sıra yürütülen politikalara ilişkin görüş ve önerilerini aktardığı ve yeni politika önerilerini de sunabildiği CİMER bugün, millet-devlet iletişiminin kalbinin attığı dünyanın en büyük ölçekli kamuoyu iletişim platformu halini aldı.

Toplumda hak arama bilincinin ve bu yolla demokratik kültür seviyesinin artmasına katkıda bulunan CİMER, bu sayede temel bir insan hakkı olan düşünce ve ifade hürriyetinin güç kazanmasına da önemli katkılar sunmaya devam ediyor.

Cumhurbaşkanlığı İletişim Başkanlığının koordinasyonunda ilgili kamu kurumlarıyla vatandaşların talep ve şikayetlerini çözüme kavuşturan CİMER'e 2024'te 7 farklı türden 4 milyon 590 bin başvuru yapıldı.

Yapılan her başvuruya cevap verilmesinin zorunlu olduğu ve buna göre idari ve teknik yapılanmanın oluşturulduğu CİMER'den yıl içinde vatandaşlara 7 milyon 360 bin cevap gönderildi.

En çok başvuru yapılan konu "nüfus işlemleri"

Başvurunun yapıldığı günden itibaren işlem süresinin azaltılması ve cevap kalitesinin artırılması amacıyla bu yıl hayata geçirilen "İnceleme ve Denetim Koordinatörlüğü" birimi sayesinde başvuruların ortalama işlem süresi 12 güne kadar düştü.

Başvuruların işlem sürecini daha nitelikli hale getirmek amacıyla 3 bin 914 kurumun işlem süreçleri incelendi ve bu bağlamda kurumlardan CİMER personeli 6 bin 648 kişiyle görüşülerek hizmet kalitesinin arttırılmasına yönelik bilgilendirmelerde bulunuldu.

Başvuruların doğru bir şekilde analiz edilerek karar alıcılara kılavuzluk etmesi amacıyla, 2024'te 636 bülten ve rapor hazırlanarak yetkili makamlarla paylaşıldı.

Katılımcı yönetim anlayışının kamuda hakim olmasını sağlamayı hedef olarak belirleyen CİMER'de 2024'te geçen yıla kıyasla "teşekkür, görüş, öneri" gibi katılımcı yönetim ilkesini destekleyen başvuruların toplam içindeki oranı yüzde 30 artış gösterdi.

2024'te 867 farklı konu arasından ilk sırada, doğum saatini öğrenmek isteyen vatandaşların yoğun ilgisi nedeniyle "nüfus işlemleri" konusu yer aldı.

En çok başvuru Malatya, Ankara ve İzmir'den

CİMER'e başvuranların yüzde 44'ü lisans ve lisansüstü eğitim düzeyine sahip kişilerden oluşurken 2'nci sırada yüzde 26 ile lise mezunları bulundu. Başvuruların yüzde 55'i erkeklerden yüzde 45'i ise kadınlar tarafından yapılırken, erkekler kadınlara kıyasla başvurularında yüzde 15 daha fazla kelime kullandı.

CİMER'e gelen başvurulardan hareketle hazırlanan yayın faaliyetlerinin de arttığı yıl olan 2024'te nüfusuna oranla en çok başvurular Malatya, Ankara, İzmir, Muğla, Hatay ve İstanbul'dan gerçekleştirildi.

 


AA