DİYARBAKIR - Dicle Üniversitesi Başhekimlik Konferans Salonu'nda "Hizmet Sunumunda Hasta Memnuniyeti" konulu bir toplantı düzenledi.
Toplantıda konuşan Dicle Üniversitesi Hastaneleri Başhekimi Dicle Üniversitesi Hastaneleri Başhekimi Prof. Dr. Sait Alan, vatandaşların sağlık hizmetlerine erişimini etkili, verimli ve kaliteli bir şekilde almalarını sağlamak amacıyla kurdukları Hasta Hizmetleri Birimi ile ilk adımı attıklarını belirterek; "Hasta Hizmetleri Birimi bünyesinde hasta danışmanları görev yapıyor. Bu hasta danışmanları, hasta kabul yetkilileri ve poliklinik sorumlularıyla birlikte, tedavi sürecinin tamamında hastalarımıza idari anlamda destek olmaktadır." dedi.
"Hizmetlerimize yenisini ekledik "
Türkiye'nin Son 10 yılda teknoloji gelişiminde çağ atladığına dikkat çekem Alan; "Bun sağlık alanına da yansıdı. Ülkemizde nüfus hızla artmaktadır. Buna paralele olarak hastanelere giden hasta sayısı da artıyor. Bizde bir sağlık kurumu olarak hastanelerimize gelen hastaların memnuniyetini arttırmaya yönelik yapmış olduğumuz çalışmalara yenilerini ekledik, bir dizsi önlemler aldık. Aldığımı etkin önlemler sayesinde son 3 ay baz alınarak hasta hakları birimine yapılan şikayetler yüzde 70, Poliklinikler alanı içerisinde yerinde çözülen şikayetler de yüzde 65 oranında azaldı." diye konuştu.
Yabancı, kimsesiz ve yaşlı hastalara yardım
Günlük muayene edilen hasta sayısı dikkate alınarak hosteslerin büyük bölümünün merkez bina ve kalp hastanesi polikliniklerinde görevlendirildiğini söyleyen Prof. Dr. Sait Alan; "Bu hizmeti yakın bir zamanda tüm hastanelerimize yayacağız. Hosteslerimiz, hastanelerimize tedavi amaçlı gelen yabancı uyruklu, kimsesiz ve yaşlı hastalarımızın yatış, tahlil-tetkik, röntgen, yönlendirme v.s işlemlerinde yardımcı olmakta ve refakat etmekteler." dedi
Yeni birimler açıldı
Ana bina polikliniklerinden sorumlu Başhemşire Yardımcısı Pakize Karayel yaptığı sunumda, personelin ekip anlayışı içerisinde, güler yüzlü, sabırlı ve fedakârca çalışmaları sonucunda günlük hasta sayısında geçen her gün artış kaydedildiğini belirterek, açılan yeni birimleri açıkladı;
Özel Muayene Kayıt Birimi: Üniversitemizde Özel hastaların durumu da düşünüldü. Polikliniklerimize gelen hastalarımızın öğretim üyelerine daha rahat ulaşabilmeleri amacıyla özel muayene kayıt birimi açıldı.
Semen odası (SPERMİYOGRAM): Üroloji ve Kadın Doğum anabilim dallarımızın ortak kullandığı Semen Odası açıldı.
Meme Hastalıkları Polikliniği: Genel Cerrahi Anabilim dalının özellikle bayan hastalara yönelik erken tanı ve tedavisinde yardımcı olunabilmesi amacıyla Meme hastalıkları polikliniğimizde açıldı.
Organ Ve Doku Nakli Merkezi: Organ ve Doku nakli olmuş veya olacak hastalara daha iyi hizmeti sunabilmek için Organ ve doku nakli merkezi açıldı.
Üroloji-2 Polikliniği: Bu poliklinikte, çocuk ürolojisi, Androloji, Üro onkolojisi ve kadın ürolojisi'ne hizmet vermektedir.
Genel Arşiv: Genel Arşivlerimizde bulunan eski dosyaların geçmişte yapılan manuel tarama işlemlerinin artık, dijital ortamda taramalarının yapılmaları sağlanmış, merkez poliklinikte 2 adet film tarama cihazı ve 6 adet dijital dosya tarama cihazı bulunuyor.
Otomasyon Birimi Kıyafetleri: Otomasyon elemanlarının kıyafetleri değiştirilerek yani bir imaj yaratıldı.
Polikliniklere Yeni çehre: Polikliniklerimizin çevre değişikliğini öngördük ve genel ana koridorlar, hasta muayene odaları elden geçirilerek, yeni bir dizayn ile daha temiz ve hijyenik bir ortam sağlandı.
Çay Servisi ve Müzik Yayını: Genel polikliniklerde ve bebek salonlarında bulunan hasta ve hasta yakınlarına çay servisinin yanı sıra müzik dinletisi uygulamasına başlandı.
Gezici Güvenlik Birimi: Merkez poliklinik alanı içerisinde gezici güvenlik birimi tahsis edilerek huzur ve güven ortamı yaratıldı. (İLKHA)
Hizmet sunumunda hasta memnuniyeti toplantısı
Dicle Üniversitesi Hastaneleri Başhekimi Prof. Dr. Sait Alan, "Alınan etkin önlemler sonucunda poliklinikler alanı içerisinde yerinde çözülen şikâyetlerde yüzde 65, hasta haklarına yapılan şikâyetlerde de yüzde 70 oranında azalma oldu." dedi.
04.12.2013 19:09:01 / Güncel