Abdulkadir Turan / Doğruhaber / Analiz

28-29 Kasım’da seviye belirleme sınavı, yeni adıyla Orta Öğretime Ortak Geçiş Sınavları (OGS) yapıldı. Dershane ve okullarda da YGS ve LYS’ye yönelik deneme sınavları yapılıyor.

Sınav, öğrencinin sadece bilgi düzeyini değil, aynı zamanda bilgisini kullanma yeteneğini de öğrenmeye yöneliktir.

Bilgiyi kullanma yeteneği bilginin yerleşmesinden sonra gelişir. Birinci SBS veya deneme sınavlarındaki düşük puanlardan ürkmek doğru değil. Ben, bunu yapamayacağım, demek için çok erken...Her sınavdan sonra iyi bir değerlendirme yaparak eksikleri tespit etmek ve o eksikleri telafi etmek gerekir.

Birinci dönemde başarı düzeyi çok düşük bir öğrenci dahi ikinci dönemde çok iyi sonuçlar elde edebilir.

Sınavdan sonra yapılacak değerlendirmede,

1. Yanlış yaptığımız soruları konularına göre ayıracağız.

2. Sehven yanlış yaptıklarımızı da sehven doğru yaptıklarımızı da yanlışlardan sayacağız.

Bu sorularımız için,

1. Konu anlatımlarını yeniden okuyacağız.

2. Konu anlatımına rağmen anlayamadıklarımız için öğretmenimize gideceğiz.

Problemin soruların zorluğundan mı, yoksa

1. İşlemediğimiz veya eksik işlediğimiz konulardan mı?

2. Çalışma yöntemimiz veya çalışma süremizden mi?

kaynaklandığını belirleyeceğiz.

Sınavlar, yeni bir değerlendirme için iyi bir fırsattır. İyi bir değerlendirme eksiklerimizi tamamlamamızı veya bir atılımda bulunmamızı sağlayabilir.

Umudunuzu kaybetmemişseniz kaybettiğiniz bir şey yoktur ve her zaman kazanmaya adaysınız. Şu anda girdiğiniz sınavlardaki başarı, kesin başarı anlamına gelmediği gibi başarısızlık da kesin başarısızlık anlamına gelmez.

Sürdürmeyi başarmak, başarıyı öğrenmektir. Büyük başarılar elde edenler, sürdürmeyi başaranlardır. Başarısızlar ise sürdürmeyi başaramayanlardır.

Bugüne kadar yarı yolda bıraktığımız işlere verdiğimiz emeği o işlerin yarısına tam olarak verseydik hiç kuşkusuzbüyük başarılar elde ederdik.

Sınavın bize sunduğu en iyi imkân; durumumuz üzerine düşünmek, değerlendirme yapmak ve gerekiyorsa yeni bir plan yapmaktır.

Düşünmek, etkinlikte bulunmak, sonra etkinlik üzerinde yeniden düşünmek, eksikleri gidermek, sonra etkinlik üzerinde yeniden düşünmek, etkinlikte bulunmak...Hayat; Düşün-Etkinlikte Bulun-Düşün(Değerlendir)-Etkinlikte Bulun-Düşün(Değerlendir)… döngüsü içinde yol alır. Bir etkinlikte kemale ermenin yolu budur. Sadece bir kere düşünüp sonra hep o düşünce üzerinde etkinlikte bulunanlar yerlerinde sayarlar, hep aynı noktada kalırlar.