AĞRI - Yıllardır zorla dayatılan ve yapılan araştırmalarda da topluma büyük oranda zararı dokunan karma eğitim sisteminin kaldırılmasına yönelik, duyarlı STK ve Eğitimcilerin destekleri her geçen gün artıyor.

 

Son olarak Ağrı'dan tepkiler geldi. Görüşlerine başvurulan, Eğitimcilik görevini yürüten STK temsilcileri, karma eğitimden acilen dönülmesi gerektiklerini ifade ettiler. Eğitimciler, karma eğitimin olmadığı okullardaki fayda ve başarıyı kendilerinin gözlemlediklerini söylediler.

 

Evrensel Hafızlar Derneği (EHAD) Ağrı Şubesi Başkanı ve aynı zamanda bir eğitimci olan Mustafa Sayın, topluma aykırı olan bu sistemden vazgeçilmesi gerektiğini belirterek, "Bizim taziye ve benzeri işlerimizde bayan erkek ayrıdır. Eğitim sisteminde de ayrı olması çok faydalı olacak" dedi.

 

'Her işimizde bayan erkek ayrı, eğitimde de ayrılsınlar'

Karma eğitimin yıllardan beridir Türkiye'nin büyük sorunlarından biri olduğuna dikkat çeken Sayın,"Nihayet bu soruna birileri dikkat çekip kamuoyu oluşturdu. EHAD olarak bizler de bu konunun destekçisiyiz diyoruz. Bir eğitimci olarak analizlerimi sizlerle paylaşayım. Daha önce Ağrı'da Cumhuriyet Lisesinde derslere girdim. Karma sistem mevcut idi ve halen de öyle. Şimdi ise Şerife Bacı Kız Meslek Lisesinde derse giriyorum. Sistemi karma olan Cumhuriyet Lisesinde, emin olun ders anlatamıyordum, beni dinlemiyorlardı. Şu anda eğitim verdiğim Kız Meslek Lisesinde ise çok müthiş bir fark söz konusu. Anlattığım her şeyi kız öğrenciler alıyorlar. Dolayısıyla kız ve erkeklerin ayrı yerlerde eğitim görmelerini, EHAD olarak da İslam'ın bir emri olduğunu vurguluyoruz. Toplumsal örf ve adetlerimize göre de taziyelerimiz, mevlitlerimiz, düğünlerimiz, cami cemaatimiz hep ayrı olmuştur. Bayan ve erkeği bu işlerimizde iç içe görmüyoruz. Ve bu durum bize tat veriyor, haz veriyor. İnşallah eğitim sistemimiz de ayrı olur." dedi.

 

'Halkın düşünceleri dikkate alınmalı'

İslami hassasiyetleri gündeme taşıyan İLKHA'ya teşekkür ederek görüşlerini dile getiren Diyanet ve Vakıf Çalışanları Sendikası (DİVA-SEN) Ağrı Şubesi Sekreteri ve aynı zamanda eğitimci olan Mehdi Adıgüzel, halkın düşüncelerinin dikkate alınması gerektiğini vurguladı.

 

Adıgüzel konuşmasında," Yasama ve Yürütme, halkın düşüncelerini dikkate alıp ona göre hareket etmelidir. Gerçekten karma eğitim sisteminin bir çok sıkıntısı var. Öğrenciler bir birlerine saygı duymuyor, birbirlerine değer vermiyorlar. Bu noktada DİVA-SEN olarak bu sisteme karşıyız. Çünkü geleceğimizi emanet edeceğimiz nesillerimiz daha düzeyli, daha saygılı, birbirlerini bilen, Hz. Peygamber (s.a.v.) Sünnetine göre yaşayabilen bir nesil olabilmesi için, karma eğitimin kaldırılması, İslami örfe göre yapılandırılmanın yapılması gerekiyor. Karma eğitimin acil bir gündem oluşturularak kaldırılmasını ve eğitim sisteminin yeniden dizayn edilmesini istiyoruz. Ahlaki durumun yanında eğitime de ciddi bir zararı var bu sistemin. Kendini yeni tanımaya başlamış birey, eğitime vereceği ilgiyi, karşı cinse vererek başarısını düşürüyor. " dedi.

 

'Gerekli önlem alınmazsa, çok ciddi sıkıntılar meydana gelecek'

Eğitim konusunda gereken hassasiyet gösterilmez ise faydanın yanında büyük zararların olacağına dikkat çeken Rehber Der Başkan Yardımcısı Hasan Özbay ise, konu hakkındaki görüşlerini dile getirirken, " İnsan sosyal bir varlıktır. İslam ise sosyal bir varlık olan inansın hayatını biçimlendiren, yönlendiren, adeta Rabbimizin emrettiği bir kalıba yerleştiren en önemli unsurdur. Eğitim hakkı da aynen bu sosyal kurum içerisindeki insanın en önemli haklarından bir tanesidir. Eğitim hakkı, eğer ki Allah-u Teala'nın belirlediği çerçeve içerisinde çizilmez, ise bireyin eğitim alması, eğitim görmesi zordur ve eksik kalır." sözlerine yer verdi.

 

Özbay konuşmasının devamında," Gayri İslami bir ortamda yetişen öğrenci hem İslam'dan bihaber olur ve hem de aldığı eğitimi toplumda uygulamada sorun yaşar. Gayri İslami bir ortamda eğitim gören birey özelde kendisine, genelde ise yaşadığı çevrede çok ciddi problemler yaşar. Türkiye'deki eğitim sistemi ne yazık ki batıdan ithal edilen ve şuan batının zararlarını görüp vazgeçtiği bir sistemdir. Maalesef Türkiye bu sistemden halen vazgeçememiştir. Bu durumu şu şekil yorumlayabiliriz. Demek ki Türkiye 'e sapık diyebileceğimiz ideolojiler var ve gençlerin eğitimlerine o kadar da değer verdiklerini söyleyemeyiz. Temel amacın eğitim olmadığını sadece yetişen bu gençliği kendi sapık ideolojilerine birer eleman olarak gördüklerini müşahede etmekteyiz. Ve şunu haykırıyoruz ki, Türkiye acilen geç kalınmış bu adımı bir an önce atıp, bayan ve erkeğin fıtratlarına göre ayrı okullarda ve daha ahlaklı bir ortamda eğitim verilmesini Rehber Der olarak tavsiye ediyoruz." ifadelerini kullandı. (Ömer Adıgüzel - İLKHA)