İslami Moda adı altında İslamın farzlarından olan örtünmeyi asıl amacının dışına çıkarmaya çalışan çevreler, müslüman tüketicilere bu alanda 2012’de dünyada yaklaşık 224 milyar dolar harcama yaptırırken, 2018’de yapılacak harcamaların 322 milyar doları aşılacağı belirtiliyor.

2012’de Türkiye 25 milyar dolarlık harcama ile ilk sırada yer alırken, Türkiye’nin 2018’de de birinciliği elden bırakmaması bekleniyor. 25-26 Kasım tarihlerinde Dubai’de düzenlenen Küresel İslami Ekonomi Zirvesi 2013 kapsamında açıklanan ve DinarStandard ve Thomson Reuters tarafından hazırlanan ‘Küresel İslam Ekonomisinin Devletleri 2013’ adlı rapora göre dünya genelinde İslami moda tercihlerinde Müslüman ülkeler arasında farklılıklar gözleniyor. Müslüman kadınlar için moda stilleri ise günden güne değiştiriliyor.

2012 yılı verilerine göre Müslüman tüketicilerin giyim harcamalarında 25 milyar dolarlık harcama ile Türkiye ilk sırada yer alırken, Türkiye’yi 21 milyar dolar ile İran, 17 milyar dolar ile Endonezya, 16 milyar dolar ile Mısır, 15 milyar dolar ile Suudi Arabistan ve 14 milyar dolar ile Pakistan takip ediyor. Ayrıca, Batı moda pazarı incelendiğinde ise Almanya, Fransa ve İngiltere’nin de dahil olduğu Batı Avrupa ve Kuzey Amerika’da 2012 yılında Müslüman giyim harcamalarının büyüklüğünün toplamının 21 milyar dolar olduğu tahmin ediliyor. Öte yandan dünyanın en büyük giyim pazarı olan ABD’de giyim harcamaları 494 milyar dolarken, küresel Müslüman giyim pazarı ABD’nin ardından 2’nci sırada yer alıyor.

Hürsedahaber