HAMZA DURMAZ-     Son günlerde Akbank'ın bazı müşterileri, hesaplarından izinsiz para çekildiği iddialarıyla gündeme geldi. Müşteriler, hesaplarındaki beklenmedik para çekimlerinin kendilerinin bilgisi ve izni dışında gerçekleştiğini belirterek, bu durumun ciddi bir endişeye yol açtığını ifade etti. 

Mağdur vatandaşlardan bazıları krediye kendileri başvurdukları halde çıkmadığını ancak buna rağmen  hesaplarından kredi çekilip, bilmedikleri hesaplara EFT yapıldığı belirtti.

Sosyal medyada artan tepkilerle birlikte, birçok müşteri bankanın güvenliğinden endişe duyarak hesaplarını kapattığını duyurdu.

 İddialar, özellikle bankanın dijital ve mobil bankacılık hizmetlerinin kullanıldığı hesaplarda yoğunlaşırken, bu tür durumların güvenlik endişelerini de beraberinde getirdiği görülüyor.

Konuyla ilgili sosyal medya hesabı üzerinden açıklama yapan ekonomist İris Cibre, korktuğu için Akbank’taki hesabını kapattığını açıkladı. Cibre,  yaptığı paylaşımda, “Akbank’ın birçok müşterisi hesaplarının hacklenerek kredi çekildiği ve başka hesaplara gönderildiğine dair duyuru yapıyor. Haftalardır Akbank’ın buna duyarsız kaldığı belirtiliyor. Ben şahsen korkup, var olan hesabımı kapattım. Müşteri kaybı, duyarlılığın ilacı olabilir…” ifadelerini kullandı.

AKBANK'TAN AÇIKLAMA GELDİ

Bankadan iddialara ilişkin yapılan açıklamada  sistemlerinde güvenlik açığı ve/veya veri sızıntısı olduğuna dair iddialar reddedildi. 

Açıklamada şöyle denildi;

Son günlerde çeşitli yayın organları ve sosyal medya kanallarında paylaşılan, bazı müşterilerimizin uğradığını belirttiği dolandırıcılık mağduriyetlerine istinaden, bankamız ile ilgili gerçeği yansıtmayan ve yanıltıcı haberlerle ilgili açıklamamızı bilgilerinize sunarız.


Öncelikle belirtmek isteriz ki, bankamız sistemlerinde güvenlik açığı ve/veya veri sızıntısı bulunduğuna dair iddialar kesinlikle asılsızdır. Müşterilerimize, veri güvenliği prensiplerini gözeterek ve gelişen teknolojiye uygun standartlarda hizmet sunmak bankamızın birinci önceliğidir. Bu çerçevede, bankamız, bilgi sistemleri, bilgi ve veri güvenliği ile ilgili olarak başta Bankacılık Kanunu ve ilgili düzenlemeler, müşterilerimizin kişisel verilerinin korunması için KVKK ve ilgili alt düzenlemeler kapsamında gerekli ve her türlü idari ve teknik güvenlik tedbirlerini almakta ve sağlamaktadır. Öte yandan, tüm bankacılık ve finans sektörü ile birlikte bankamız da, müşterilerimizin mağdur olmaması adına dolandırıcılık vakalarına karşı yoğun bir mücadele içindedir. Bu kapsamda sektörümüze paralel şekilde, bankamızca alınan önlemlerle birçok dolandırıcılık teşebbüsü engellenmekte ve müşterilerimizin mağduriyeti
önlenmektedir.


Son dönemde sosyal medyada ve çeşitli yayın kanallarında bankamız hedef alınarak yapılan ve bankamızın sistemlerinin güvenliğine ilişkin asılsız iddiaları içeren paylaşımlarda yer alan sınırlı sayıda vakanın tümü gerçekleştiği tarihte bankamızca titizlikle incelenmiş, inceleme sonucunda bu vakaların sosyal mühendislik yöntemleriyle gerçekleştirildiği görülmüş, ilgili müşterilerimizin tamamına, yaşanan vakalara ilişkin başvuruları ile ilgili gerekli bilgilendirmeler yapılmış, her türlü bilgi talepleri cevaplandırılmıştır.


Her bir müşterimizin güvenliği ve memnuniyeti bizim için son derece önemli ve önceliklidir. Bütün vakalar detaylı şekilde incelenmekte, müşterilerimizin mağduriyetinin de giderilmesi dahil olmak üzere her türlü tedbir ve aksiyon ivedilikle alınmaktadır. İlaveten, müşterilerimizin de kendi kişisel bilgileri, mobil bankacılık şifreleri ve mobil cihazlarının güvenliğini sağlamaları için ;


• Mobil cihazların güvenliğini tehlikeye düşürebilecek uygulamaların yüklenmesini engellemek için uygulama dükkanlarından sadece güvenilir kaynakların uygulamalarının yüklenmesi,


• Telefon görüşmelerinde kişiye özel mobil bankacılık uygulaması şifrelerinin kimse ile paylaşılmaması,


• Banka dışı internet sitelerine ve/veya sahte reklamlara giriş yapılarak hassas kişisel bilgilerin ve şifrelerin paylaşılmaması hususları başta olmak üzere sürekli bilgilendirme ve hatırlatmalar yapılmaktadır.