MERSİN - Tarsus Ticaret ve Sanayi Odası ile Tarsus Gelişim Platformu`nun birlikte organize ettiği tanıtım toplantısında Elektrikli Otomobil Projesi`nin Mühendisi Önder Yol, elektrikli otomobilin üretimi ve kullanımı hakkında bilgi verdi.
Aracın satış fiyatı 120-140 bin TL
Önder Yol, bu yeni teknolojinin dünyada bir örneğinin olmadığını, aracın rakiplerine fark attığını belirterek, "2006 yılında Amerika`da yaşarken tatil için geldiğim İstanbul`da karşılaştığım bir arkadaşıma elektrikli otomobil projesini anlattım. Bunun üzerine bu projeyi geliştirdik. Şu an Türkiye`de 300 civarında elektrikli otomobil bulunuyor. Tarafımızca geliştirilen yazılım 2006 yılında bir aracın kasasına yüklendi, ilk elektrikli otomobil Türkiye`nin dört bir tarafında gerçek yol koşullarında 13 ay süren 500 bin kilometrelik yolda test edildi. Test ve tip onay belgesini alarak seri üretime başlandı ve şu an için aracın elektrik sistemi ile satış fiyatı 120-140 bin TL`dir. Normal piyasada satılan diğer elektrikli araçlar için ayda yaklaşık 150 Euro civarında batarya kirası alınıyor. Fakat bu elektrikli araçlarda ise batarya kirası yok." dedi.
Evdeki prizden şarj
Elektrikli aracın performansı hakkında bilgi veren Proje Mühendisi Önder Yol şunları söyledi, "Elektrikli otomobil tek şarjla normal 280-300 kilometre yol kat edebiliyor. Bu kadar yol yapmanın maliyeti ise sadece 6 TL`dir. Aracın hızı ise araçta 4-5 kişi olması halinde yine hızında ciddi düşüş olmuyor. Yani hızı normal araçlardan sadece çok azdır. Aracın en önemli avantajlarından biri de evdeki normal bir prizden şarj etme imkânı sağlaması. Araç, şehir şebekesinin her yerinden temin edilebilen 220 V kaynak ile yaklaşık 8 saatte tam olarak şarj edilebiliyor. Hızlı şarj yöntemiyle bataryayı 2.5 saatte doldurmak da mümkün olabilecek." şeklinde konuştu.
Daha sonra elektrikli otomobil test sürüşü yapılarak işadamlarına ve basına tanıtıldı. (A. Hakim Kurt-İLKHA)
Aracın satış fiyatı 120-140 bin TL
Önder Yol, bu yeni teknolojinin dünyada bir örneğinin olmadığını, aracın rakiplerine fark attığını belirterek, "2006 yılında Amerika`da yaşarken tatil için geldiğim İstanbul`da karşılaştığım bir arkadaşıma elektrikli otomobil projesini anlattım. Bunun üzerine bu projeyi geliştirdik. Şu an Türkiye`de 300 civarında elektrikli otomobil bulunuyor. Tarafımızca geliştirilen yazılım 2006 yılında bir aracın kasasına yüklendi, ilk elektrikli otomobil Türkiye`nin dört bir tarafında gerçek yol koşullarında 13 ay süren 500 bin kilometrelik yolda test edildi. Test ve tip onay belgesini alarak seri üretime başlandı ve şu an için aracın elektrik sistemi ile satış fiyatı 120-140 bin TL`dir. Normal piyasada satılan diğer elektrikli araçlar için ayda yaklaşık 150 Euro civarında batarya kirası alınıyor. Fakat bu elektrikli araçlarda ise batarya kirası yok." dedi.
Evdeki prizden şarj
Elektrikli aracın performansı hakkında bilgi veren Proje Mühendisi Önder Yol şunları söyledi, "Elektrikli otomobil tek şarjla normal 280-300 kilometre yol kat edebiliyor. Bu kadar yol yapmanın maliyeti ise sadece 6 TL`dir. Aracın hızı ise araçta 4-5 kişi olması halinde yine hızında ciddi düşüş olmuyor. Yani hızı normal araçlardan sadece çok azdır. Aracın en önemli avantajlarından biri de evdeki normal bir prizden şarj etme imkânı sağlaması. Araç, şehir şebekesinin her yerinden temin edilebilen 220 V kaynak ile yaklaşık 8 saatte tam olarak şarj edilebiliyor. Hızlı şarj yöntemiyle bataryayı 2.5 saatte doldurmak da mümkün olabilecek." şeklinde konuştu.
Daha sonra elektrikli otomobil test sürüşü yapılarak işadamlarına ve basına tanıtıldı. (A. Hakim Kurt-İLKHA)