ŞANLIURFA - Dershanelerin kapanmasıyla ilgili tartışmalar devam ediyor. Konuya ilişkin bir basın açıklaması yapan Eğitim Bir-Sen Şanlıurfa Şubesi Başkanı İbrahim Çoşkun, dershanelerin eğitim sisteminin olmazsa olmazı şeklinde lanse edilmesinin doğru bir yaklaşım olmadığını, çözümün diyalogla mümkün olduğunu söyledi.


Herkes sağduyulu olmalı
Dershane tartışması sağlıklı bir şekilde ve zeminde yapılmadığını ifade eden Coşkun, "Bu nedenle tarafların incitici sözler kullanmak yerine birbirlerini anlamaya çalışmaları ve enerji kaybına son vermek, bütün tarafların kabul edebileceği bir çözüme ulaşmak için, tartışmaya taraf olması gereken tüm kesimler olaya sükûnetle, sağduyuyla ve pedagojik bir perspektifle yaklaşmak durumundadır." dedi.


MEB'in şeffaf olması gerekir
Coşkun, MEB'in şeffaf olması gerektiğini belirterek şöyle konuştu: "Konunun siyasi erk açısından öznesi konumunda olan MEB, her şeyden önce sürecin şeffaflığını sağlamalı bu kapsamda konuyla ilgili taslak çalışmasını kamuoyuyla paylaşarak toplumu bilgilendirme sorumluluğunu yerine getirmelidir. Diğer taraftan, konunun sosyal tarafı olan eğitim sendikaları, dershane sahipleri ve akademik dünya tartışmanın ortağı yapılarak, konunun bilimsel bir zemine oturmasına ve bilimsel çözümler üretilmesine fırsat sağlanmalıdır." ifadelerini kullandı.


Merdiven altı eğitim kurumlarının oluşmamasına dikkat edilmeli
Bu çalışmalarda dikkat edilmesi gereken bir noktaya dikkat çeken Coşkun " Okul dışı eğitim destek hizmeti sistemi kapsamındaki dershanelerin kapatılması veya dönüştürülmesinin, merdiven altı eğitim kurumlarının oluşmasına ve gençler için tehlikeli alan haline gelecek alternatif eğitim yapılarının ortaya çıkmasına neden olmayacak şekilde gerçekleştirilmesidir" ifadesini kullandı.


Dershanelerin eğitim sisteminin olmazsa olmazı değildir
"Öte yandan dershanelerin eğitim sisteminin olmazsa olmazı şeklinde lanse edilmesi de doğru bir yaklaşım değildir" diyen Coşkun, "Dershaneler olsa olsa eğitim sisteminin sorunlarından neşet etmiş bir sonuçtur. Bu tespitler ışığında önerimiz, yasal düzenleme yapılarak dershanelerin kapatılması yerine, eğitim sisteminin açıklarının kapatılmasını ve sorunlarının çözümünü sağlayacak eğitim reformları yapılarak talep düşüklüğüne ve karlı olmadığı kanaatiyle dershanelerin kapanmasına aracılık edecek bir sürecin işletilmesidir." diye konuştu. (Osman Gülebak - İLKHA)