Eğitimci Ali Erkan Kavaklı, karma eğitimin başarıyı engellediğini, ayrı eğitim alan öğrencilerin daha başarılı olduğunu söyledi.
Eğitimci Ali Erkan Kavaklı, Akit`e yaptığı açıklamada karma eğitimin bir 68 kuşağı feminist projesi olduğunu dile getirerek, “Karma eğitimin amacı toplumda kız ve erkek eşitliğini sağlamaktı. 1990’lı yıllara gelindiğinde topluma bakıldı ve karma eğitimin kız-erkek eşitliğini sağlamadığı ortaya çıktı” dedi.
Bunun üzerine karma eğitim projesi neden başarısız oldu diye Almanya’da, İngiltere’de ve ABD’de araştırmalar başladığını belirten Kavaklı, “Kız ve erkeklerin farklı yetenekleri olduğu ve bunları eşitleme projesinin yanlış olduğu anlaşıldı. Karma eğitim sistemi karaya oturdu” diye konuştu.
Kızların özellikle sözel alanda, erkeklerin ise fen bilimleri ve matematik gibi alanlarda daha yetenekli olduklarını ifade eden Kavaklı, “Bu farklı yetenekteki iki grubun birbirleri ile yarıştırılmasından iki grubun da zarar gördüğü ortaya çıktı. Dolayısı ile ABD, Almanya ve İngiltere’de yapılan araştırmalarda her grubun kendi ile yarışması kendini geliştirmesi daha uygun olacağı sonucuna varıldı” diye konuştu.
Kavaklı, “Almanya’da ve Amerika’da devlet okullarında karma eğitim zorunluluğu kaldırıldı. İdeal eğitimin ayrı eğitim olduğu ortaya kondu. Karma eğitimde kızlar sözlü ve fiziki cinsel tacize uğruyor. Bu dünyanın hiçbir yerinde engellenemedi. Karma eğitim kızların erkek hegemonyasında yaşamasını sağlıyor. Karma eğitim kız-erkek eşitliğine hizmet etmediği gibi kızlar erkeklerin baskıları altında çalışmayı öğrenmiş oluyorlar. Bu bakımdan feministlerin istedikleri kız erkek eşitliği de sonuçlanmadı. Avrupa’da yapılan araştırmalar ayrı eğitim alan kızların daha başarılı olduklarını ortaya çıkardı. Ayrı eğitim özgürlüktür” açıklamasında bulundu.