ERZURUM - "Bologna Sürecinin Türkiye'de Uygulanması" projesi kapsamında Doğu Anadolu Bölgesi öğrenicilerine yönelik düzenlenen bölgesel toplantısı, Atatürk Üniversitesi Kültür ve Gösteri Merkezi'nde gerçekleştirildi.


Toplantının açılış konuşmasını yapan Bologna Uzmanı Prof. Dr. Fahri Yavuz, 2005 yılından beri süreç ile ilgili projeler yapıldığını hatırlattı. Yavuz, "25 kişilik uzman bir ekip ile çalışıyoruz. Amacımız burada öğrenci temsilcilerine süreci tanıtmak. Süreç ile kalite hedefleniyor. Eski zamanlarda bilgiye kolayca ulaşılmıyordu. Hoca ve kütüphane ile sınırlı kalıyorduk. Şimdi istenilen zamanda istenilen bilgiye ulaşılıyor." dedi.


Türkiye Öğrenci Konseyi Yürütme Kurulu Üyesi Mehmet Emre Polat, öğrencilerin sürece ve yükseköğretime uyum sağlaması için proje ürettiklerini dile getirdi. Polat, öğrenciler arası sosyal iletişim ve uyum sorunları ile ilgili çalışmalar yaptıklarını da sözlerine ekledi.


Atatürk Üniversitesi Rektör Yardımcısı Prof. Dr. Mehmet Takkaç, sayıca değil ama anlamca önemli bir toplantı gerçekleştirdiklerini hatırlatarak, "Üniversite olarak her zaman yeniliklere açık olduk. Türkiye'de Bologna'yı kurmuş bir üniversiteyiz. Bologna süreci eğitimimize çok şey katıyor. Önceden müfredatlar inisiyatifler ölçüsünde hazırlanıyordu. Şimdi her hafta hangi konu işlenecek belli. Konular önceden duyuruluyor. Eğer konu işlenmezse öğrenci hesap sorabilecek. Sürekli yeni bilgiler ortaya çıkıyor. Bunlara ayak uydurmalıyız. Uluslararası anlamda; çevre ülkeler ve kıtalar bu eğitim sitemi ile benzer bir eğitim sistemine kavuşacak. Bizde unları uygulayarak kaliteye katkıda bulunmak istiyoruz." diye konuştu.


"Bologna Süreci: Türkiye'deki Uygulamalar" adlı bir sunum gerçekleştiren Karadeniz Teknik Üniversitesi Öğretim Üyesi Bologna Uzmanı Prof. Dr. Miraç Akçay, Bologna Sürecinin öğrencileri merkeze alan bir sistem olduğunu ifade etti.


Akçay sözlerini şöyle sonlandırdı, "Süreç 29 ülke ile başladı. Şuan 49 ülke ile devam ediyor. Benimseyen ülkelere bakıldığı zaman bilinenin tam tersine, sürecin bir Avrupa Birliği süreci olmadığı görülüyor. Bu eğitimde iyileşme sürecidir. Sürecin amaçlarından biride beyin göçünü tersine döndürmektir. Bu doğrultuda çalışmalar ve projeler yapılıyor." (İLKHA)