Ammar Kızılçınar- McDonald's ve Kentucky de dahil olmak üzere Amerikan fast-food markaları, Gazze Şeridi'ne karşı devam eden savaşın ortasında işgal rejimle olan bağlantıları nedeniyle markalarını boykot etme çağrılarından etkilenen Asya, Orta Doğu ve Avrupa'nın bazı bölgelerinde zorlu bir iş ortamıyla karşı karşıya.
Bölgedeki birçok Müslüman, soykırımın başlamasından bu yana tüketim alışkanlıklarını değiştirdi ve bu da Amerikan perakendecilerinin fast food talebinde düşüşe yol açtı.
McDonald's, sosyal medyadaki fotoğraf ve videoların işgal rejim mağazalarının 7 Ekim'den sonra işgal askerlerine yemek servisi yaptığını göstermesinin ardından boykotun hedefi haline geldi.
Suudi imtiyaz sahibi daha sonra Filistinlilere sempati duyduğunu ifade eden ve Gazze'deki yardım çabalarına iki milyon Suudi riyali (yarım milyon dolar) bağışlayan açıklamalar yaptı.
Büyük Müslüman nüfusa sahip diğer ülkelerdeki franchise sahipleri de aynı şeyi yaptı ve birçok şirket siyasi tarafsızlıklarını vurgulamak için kamuoyuna açıklamalar yaptı.