Malatya Esnaf ve Sanatkarlar Odaları Birliği Başkanı ve aynı zamanda Malatya Şoförler ve Otomobilciler Esnaf Odası Başkanı olan Şevket Keskin, "Karayolları Trafik Haftası" nedeniyle yaşanan sorunlar ve çözüm noktasında yapılacaklar ile ilgili açıklamada bulundu.
Keskin, en az 100 yıllık bir planlama ile yeni şehir planında; yollar, caddeler ve sokakların, Malatya'nın nüfus ve araç yoğunluğu göz önüne alınarak yeniden düzenlenmesi gerektiğini belirtti.
"Sadece Türkiye’nin değil, dünyanın önde gelen sorunlarından birisi, trafik ve trafiğe bağlı olarak yaşanan olumsuzluklardır"
Günümüzde sadece Türkiye’nin değil, dünyanın önde gelen sorunlarından birisinin, trafik ve trafiğe bağlı olarak yaşanan olumsuzlukların olduğuna dikkat çeken Keskin, "Can ve mal kaybı başta olmak üzere birçok maddi ve manevi zarara neden olan trafik kazalarının önlenmesi için çalışmalar yapılmasına rağmen sorun her geçen gün artıyor. Ülkemizde her yıl binlerce vatandaşımızı trafik kazalarında kaybediyoruz. Eğer trafik sorunu; trafik cezaları arttırılarak, radar uygulamalarına ağırlık verilerek çözülseydi, şimdi böyle bir sorunun olmaması gerekirdi. Trafik sorununun en önemli çözüm yollarından birisi bireylerin trafik güvenliği bilincinin geliştirilmesidir. Trafik bilinci geliştirilmeden, bizim 3S olarak ifade ettiğimiz Sevgi, Saygı ve Sabır hem sürücüde, hem yayada olmadığı sürece, kişilere trafikte güvenli davranış becerileri kazandırılmadığı sürece sorun çözülemez. Trafik güvenliği bilinci ana okulundan itibaren hayat boyu verilmesi ve öğretilmesi gereken bir konudur. Şu anda dünyanın en ileri teknolojisi ile yapılan araçlara rağmen, en ileri teknolojileri ile yapılan yol ve alt yapılarına rağmen kazalar önlenemiyorsa, buradaki en büyük eksiklik eğitimdir. Sürücü eğitimlerine yönelik kontrol ve denetimler bir kez daha gözden geçirilmeli" şeklinde konuştu.
"6 Şubat depremlerinin ardından şehrimiz yeniden kurulurken, mutlaka trafik alt yapısı da yoğunluklara göre planlanmalıdır"
Şehir içi ulaşımın da trafik için önemli bir sorun olduğunu belirten Keskin, "Trafikte bir diğer önemli konu ve sorun ise şehir içi ulaşımlardır. Plansız imar düzenlemeleri ve yoğunluklara göre oluşturulmayan altyapı eksiklikleri ve zorunlu tutulmayan otoparklardan dolayı sadece Malatya’da değil, Türkiye’nin her yerinde aynı sorun ve sıkıntı yaşanıyor. Belediyeler, bir apartmana 20-30 dairelik inşaatına izin verirken, o apartman için maalesef 20-30 araçlık bir otoparkı zorunlu tutmuyor. Malatya’da yolların ve kaldırımların otopark olmadığını önce belediyeler öğrenmeli. Büyük bir yıkım yaşayan ve adete çöken Malatya’mızda 6 Şubat depremlerinin ardından şehrimiz yeniden kurulurken, mutlaka trafik alt yapısı da yoğunluklara göre planlanmalıdır. Apartmanlara ve sitelere daire sayısı kadar otopark zorunluluğu mutlaka getirilmeli. Yeni şehir planında yollar, caddeler ve sokaklar Malatya nüfus ve araç yoğunluğu ile en az 100 yıllık bir planlama göz önüne alınarak yeniden düzenlenmeli. Malatya’da otoparkı olmayan marketlere asla ruhsat verilmemeli. Yeni dönemi fırsata çevirerek, Malatya’nın en önemli sorunlarından birisi olan trafik sorununu da çözmeliyiz" dedi. (İLKHA)