Financial Times'ın haberine göre davacılar, şirketin uygunsuz bir şekilde ehliyet aldığını ve yasadışı bir şekilde diğer sürücülerin işini elinden aldığını söyledi.

10 bini aşkın taksi şoförünün çıkarlarını mahkemede Katch Investment Group'un mali desteğiyle Mishcon de Reya hukuk firması savunacak.

Davacılar, Uber'in 2012 yılında Transport for London'dan (TfL) uygunsuz bir şekilde lisans aldığını ve bu nedenle yasa dışı bir şekilde taksi ve diğer sürücülerin işlerini elinden aldığını iddia ediyor.

TfL, 2017'den bu yana iki kez Uber'in lisansını yenilemeyi reddetti, ancak Amerikan şirketi her seferinde karara mahkemede başarıyla itiraz etti.

2021'de araç çağırma hizmeti, bir grup Uber sürücüsü tarafından açılan yüksek davayı kaybettikten sonra İngiltere'deki sürücülerini işçi olarak sınıflandırmak zorunda kaldı ve onlara tatil ücreti ve emekli maaşı hakkı verdi. Bu dava ABD'li şirketin iş modelinde köklü bir değişime işaret etti.

Uber'in, daha önce Avustralyalı taksi şoförlerine, şirketin ülkenin taşımacılık pazarına girişiyle bağlantılı gelir kaybını tazmin edeceği (yaklaşık 178 milyon dolar) açıklanmıştı. Gönüllü olarak tazminat ödeme kararı, Uber tarafından, Maurice Blackburn hukuk firmasının 8 bin Avustralyalı taksi şoförü ve araç kiralama adına açtığı toplu dava davasının görülmesinden önce verilmişti.

Uber, cep telefonlarındaki bir uygulama aracılığıyla özel araç sürücülerinin hizmetlerinden yararlanmaya olanak tanıyan çevrimiçi bir araç taşıma hizmetidir. Merkezi San Francisco, California'da bulunan şirket, girişimciler Travis Kalanick ve Garrett Camp tarafından 2009 yılında kuruldu. Uber artık onlarca ülkede faaliyet gösteriyor ancak bir çok ülkede taksicilerin tepkilerine neden oluyor. (İLKHA)