Geçen hafta mahkeme belgeleri, Meta'nın Netflix'e, Facebook kullanıcılarının mesajlarını görmesine izin verdiği iddialarını ortaya çıkardı.

Bu belgeler, Maximilian Klein ve Sarah Grabert tarafından Meta'ya karşı açılan büyük bir rekabet davası kapsamında gün yüzüne çıktı.

Davalıların iddiasına göre, Netflix ve Facebook arasında özel bir anlaşma yapıldı ve bu anlaşma sayesinde yayın devi, kullanıcı verilerine "özel erişim" sağlayarak reklamlarını daha iyi hedeflemeyi başardı.

Mahkeme belgeleri, Meta aleyhine açılan rekabet davasında, sosyal medya devinin Netflix'e Facebook kullanıcılarının özel mesajlarını okuma izni verdiğini ortaya koyuyor.

Ayrıca Fox Business'a göre, Facebook'un Netflix'ten milyonlarca dolar reklam geliri elde ettiği belirtiliyor.

Bu ilişkinin Netflix'in kurucu ortağı Reed Hastings ile Facebook'un patronu Mark Zuckerberg arasındaki kişisel ilişkiden kaynaklandığı iddia ediliyor.

Bu yakın ortaklığın nasıl geliştiği ve kimin kontrolünde olduğu ise büyük bir sır değil.

2011-2019 yılları arasında Netflix'in o zamanki CEO'su olan Hastings, Facebook'un yönetim kurulunda yer aldı ve iki şirket arasındaki ilişkileri kişisel olarak yönetti.

Belgeler, Hastings'in Facebook yönetim kuruluna katılmasının ardından "bir ay içinde" "Inbox API" adı verilen bir anlaşmanın imzalandığını iddia ediyor.

Bu anlaşma, Netflix'in Facebook kullanıcılarının özel mesaj gelen kutularına programlı erişimine izin verdiği şeklinde yorumlanıyor.

The Sun