Diyanet İşleri Başkanlığı'nın "Alo Fetva Hattı", 2012 yılından bu yana ülke genelindeki müftülükler bünyesinde hizmet vermeye devam ediyor.

Din İşleri Yüksek Kurulu Uzmanı Halil Kılıç, Fetva hattının 2021'e kadar sadece illerin müftülükleriyle sınırlı olduğunu söyledi.

Kılıç, "2021'den itibaren çağrı merkezi sistemine geçiş yaptık. Türkiye'nin neresinde olursa olsun vatandaşlarımız, aradığında öncelikle kendi iline, ilinde yoğunluk varsa kendi bölgesinde, orada da bir yoğunluk varsa Türkiye'deki herhangi bir ile ulaşıp sorularına cevap alabilmektedir." diye konuştu.

Din İşleri Yüksek Kurulunun fetva odalarında günlük beş uzmanın hocanın fetvaların istişaresi için görev yaptığını açıklayan Kılıç, çağrı merkezi sisteminin, kurulun uzmanları koordinesinde çalıştığının altını çizdi.

AA