AB Komisyonu, Alphabet'in Google Play Store'da kendi uygulamalarını öne çıkarma ve Google arama sonuçlarında kendisini tercih ettirme, Apple'ın App Store'da kendi uygulamalarını öne çıkarma ve Safari tarayıcısında kendi arama motorunu öne çıkarma, META'nın ise AB kurallarına uyumunu sağlamak amacıyla ödeme veya rıza gösterme modellerinin inceleneceğini açıkladı.
Komisyon, dijital platformların eşik bekçisi olarak yeterli önlemleri uygulayıp uygulamadığını araştırdığını belirtti ve Dijital Hizmetler Yasası kapsamında gereken yükümlülüklerin etkili bir şekilde yerine getirilip getirilmediği konusunda şüpheleri olduğunu vurguladı.
Ayrıca, Apple'ın alternatif uygulama mağazaları için yeni ücret politikası ve Amazon'un pazarında uyguladığı sıralama politikalarıyla ilgili inceleme başlattı. Platformların belirli belgeleri saklaması konusunda da talimat verildiği ifade edildi.
Açıklamaya göre, Komisyon, soruşturmayı 12 ay içinde tamamlamayı hedefliyor. İhlal durumunda, şirketin dünya çapındaki toplam cirosunun yüzde 10'una kadar para cezası verilebileceği, tekrarlanan ihlallerde ise bu oranın yüzde 20'ye kadar çıkabileceği belirtiliyor.
Geçen yıl onaylanan AB yasası, dijital platformların işleyişinde önemli değişikliklere yol açtı. Bu kapsamda, Avrupa'daki faaliyet gösteren Alphabet, Amazon, Apple, ByteDance, Meta ve Microsoft gibi şirketler "eşik bekçisi" olarak tanımlandı ve katı yükümlülüklere tabi tutulmaya başlandı.