Batman Esnaf ve Sanatkarlar Odası (BESO) Başkanı Mehmet Sıddık Çiftçi, esnafın ticaret ahlakında olması gereken konulara ilişkin İLKHA muhabirine açıklamalarda bulundu.

Mübarek Ramazan ayının yaklaştığını hatırlatan Çiftçi, Ramazan ayı dolayısıyla esnaftan bir takım beklentilerinin olduğunu ifade etti.

"Ramazan'ı fırsat bilelim"

Esnafın özellikle Ramazan ayında ellerinden geldiği kadarıyla halka ürün satışı konusunda yardımcı olmalarını isteyen Çiftçi, "Esnafımızdan isteğimiz Ramazan'ın bereketinden faydalanmalarıdır. Ramazan rahmet, bereket ayıdır; onu Allah'a yaklaşmada fırsat bilelim. Allah'ın verdiği bereket miktarla ölçülmez. Evet, esnafımız zor bir süreçten geçiyor. Bu zor süreci hep beraber inşallah aşacağız." dedi.

"İndirimlerle halka yardımcı olalım"

Esnafın Ramazan ayına has indirim ve kampanyalarla halkın karşısına çıkmaları gerektiğini ifade eden Çiftçi, "Fiyatları yükselterek değil, indirim yaparak, ciroyu yükselterek işimizi iyileştirelim. Bu konuda halkımızın beklentisi budur. 'Ramazan ayında esnaf artışa gidiyor' algısını kıralım. İndirimlerle halkımıza yardımcı olalım. Bu, sosyal dayanışma etkisi oluşturur." diye konuştu.

"Birbirimizi kandırmamalıyız"

Esnafın ticaretlerinde Peygamberi örnek almaları gerektiğini vurgulayan Çiftçi, şöyle devam etti:

"Ticaretle uğraşan bir Peygamberin ümmetiyiz. Peygamberimiz aleyhi selatu vesselam ticarete, ticaret ahlakına çok önem verirdi. Bizler kötü, sahte ürünlerle kesinlikle birbirimizi kandırmamalıyız. Peygamberimiz bir hadisi şerifinde, 'Bizi kandıran bizden değildir' buyuruyor. Biraz ahlaki yozlaşma olmuşsa da esnafımız buna dikkat etmelidir. Çünkü Peygamberimizin söyledikleri bizim faydamızadır. Söylediklerini hayatımıza geçirirsek mutlu oluruz ve işimiz bereketlenir. Ancak tam tersi yaparsak hem maddi hem de manevi zarar görürüz. Onun için Peygamberin ahlakına ihtiyacımız var."

"Müşterilerimizi ailemizden biri gibi karşılamalıyız"

Esnafın aynı zamanda dürüstlüğü kendisine şiar edinmesi gerektiğini belirten Çiftçi, "Müşterilerimizi ailemizden biri gibi karşılamalıyız. Güler yüzlü, güzel ahlaklı olmalıyız. Bunu yaparsak faydasını göreceğiz. Ticaret ahlakında ve stratejisinde de bunlar çok önemli şeylerdir. Müşterilerimize güven vermek, onlara güveni aşılamak ticaretin olmazsa olmazıdır. Esnafımız güzel ahlakı, iyi fiyatı, tebessümü yerine getirdikçe fayda göreceklerdir. Birbirimizi üzecek, haksız rekabetlere de girmemeliyiz. Rekabet kaliteyi artırma yönde olmalıdır." ifadelerini kullandı. (İLKHA)