Başbakan Narendra Modi, Perşembe günü “Swadeshi” yani Hindistan’da üretilmiş ürünler kullanma çağrısını yineledi. Modi, çocukların yabancı markalı ürünlerin bir listesini yapmasını, öğretmenlerin de onların bunları kullanmaması için teşvik etmesini istedi.
Geçtiğimiz hafta ABD Başkanı Donald Trump, Hindistan’dan ithal edilen mallara %50’ye varan gümrük vergileri getirdi. Bunun üzerine Modi’nin destekçileri, McDonald’s, Pepsi ve Apple gibi Amerikan markalarını boykot etme çağrısıyla WhatsApp üzerinden bir kampanya başlattı.
11 milyar dolar değerindeki tüketim malları şirketi Dabur, bu hafta gazetelerde tam sayfa bir reklam verdi. Reklamda Colgate ambalajına benzeyen, markasız diş macunu kutularının fotoğrafları yer aldı. İsmini anmadan rakibini hedef alan reklamda, “Hindistan’ın en sevdiği diş macunu markası aslında Amerikan” denildi ve Dabur’un “Swadeshi” yani yerli tercih olduğu vurgulandı.
Reklamda, söz konusu Amerikan markasına dair “Orada doğdu, burada değil” ifadesi yer aldı ve bu ifade, Amerikan bayrağının kırmızı, beyaz ve mavi renkleriyle stilize edildi. Dabur, reklam hakkında yorum yapmayı reddetti; Colgate ise Reuters’ın sorularına yanıt vermedi.
Colgate (CL.N), Hindistan diş macunu pazarında %43’lük paya sahip. Onu Pepsodent markasını ülkede üreten Unilever India takip ediyor. Dabur ise %17’lik pazar payıyla üçüncü sırada yer alıyor
1,4 milyar nüfusuyla Hindistan, ABD tüketim malları için dev bir pazar. Bu ürünler sıkça Amerikan çevrimiçi perakendecisi Amazon.com üzerinden satın alınıyor ve yıllar içinde ABD markalarının erişimi küçük kasabalara kadar yayılmış durumda.
Dabur’un Times of India gazetesindeki reklamında, tüketicileri Amazon India sitesindeki alışveriş bağlantısına yönlendiren bir QR kod da yer aldı. Amazon India, ülkedeki çevrimiçi satışların yaklaşık üçte birini elinde tutuyor.