Fuarda devasa stantlarla yer alan Çinli markalar, sadece en yeni modellerini tanıtmakla kalmadı; aynı zamanda Çin dışına açılma stratejilerini de net şekilde ortaya koydu. Avrupa pazarı, artık Çinli üreticiler için yalnızca bir hedef değil, rekabetin ana cephesi hâline geldi.
Avrupa’da elektrikli araç pazarının lideri konumundaki Tesla son dönemde satışlarında düşüş yaşarken, Çinli üreticiler bu boşluğu doldurma konusunda kararlı. Avrupa Birliği’nin Çin menşeli araçlara yönelik olası gümrük vergileri tehdidine rağmen, Çinli şirketler agresif satış ve genişleme hedefleri ile pazardaki varlıklarını güçlendiriyor.
Çin merkezli Xpeng şirketinin CEO’su He Xiaopeng, şirketin küresel büyümesinin beklentilerinin üzerinde seyrettiğini açıkladı. Xpeng’in kitlesel pazara yönelik “Mona” serisi, 2026’dan itibaren Avrupa’da satışa sunulacak. Çin’de yaklaşık 17 bin dolar altı (yaklaşık 698.000 TL) fiyatla satılan bu modelin Avrupa’daki rekabeti ciddi şekilde etkilemesi bekleniyor.
Bir diğer Çinli dev olan Guangzhou Automobile Group (GAC) da Avrupa’daki varlığını büyütmeyi planlıyor. GAC International Başkanı Wei Haigang, bu yıl 3 bin araç satışı hedeflediklerini, 2027 yılına kadar ise en az 50 bin adetlik satış hedeflediklerini açıkladı. GAC, Aion V ve Aion UT adlı iki elektrikli modeliyle Avrupa pazarına girmeye hazırlanıyor.