Ülkenin en önemli kültürel miras alanının ticari bir kampanyada kullanılması üzerine Atina hükümeti yasal süreç başlattı.
"Yasal süreçler hiçe sayıldı" diyen Kültür Bakanı Lina Mendoni, SKAI Radyosu’na yaptığı açıklamada, "Bu çok kötü ve son derece rahatsız edici bir görüntü. Sanki Adidas ayakkabısı Akropolis'e tekme atıyor, estetik olarak böyle yansıtılıyor" dedi.
Bakanlık, Unesco Dünya Mirası listesindeki Akropolis'in bu şekilde kullanılması nedeniyle "sorumlu her kimse" hakkında suç duyurusunda bulunduğunu açıkladı. Mendoni, bu durumun ülkenin sıkı arkeolojik koruma yasalarının açık ihlali olduğunu vurguladı:
"Bu, kültürel mirasın ticari sömürüsü anlamına geliyor."
Reklam çekiminin Perşembe gecesi Atina’daki Zappeion Konferans Merkezi'nden dronlarla gerçekleştirildiği bildirildi. Ancak Kültür Bakanlığı ve Maliye Bakanlığı, çekim için gerekli izinlerin nasıl alındığını netleştirmek üzere Sivil Havacılık Otoritesi’nden açıklama talep etti.
Artan kamuoyu tepkisi üzerine Adidas da sessizliğini bozdu. Şirketten yapılan açıklamada, “Gerekli tüm yasal izinlerin alındığı ve Yunan yasalarına tam uyum sağlandığı” belirtildi. Adidas ayrıca, Akropolis'in doğrudan hiçbir şekilde reklamda kullanıldığını kabul etmedi:
"Reklam amacıyla Akropolis'in görüntüsü kullanılmadı."
PASOK Partisi, Akropolis’in küresel bir kültür ve demokrasi simgesi olduğunu vurgulayarak, hükümeti “ihmal” ile suçladı. SYRIZA ise durumu daha da ağır bir şekilde eleştirdi:
"Akropolis'in üstüne ‘bastırılan’ bir spor ayakkabısı görüntüsü, kültürel mirasımızın özüne yönelik aşağılayıcı bir ticari saldırıdır."





